MARJANOVIĆ NOVI EVROPSKI REKORDER U SKIFU

Last Updated: 26/05/2017Autor

VESLANJE

Srpska reprezentacija imala je odličan start na Evropskom prvenstvu za seniore koje je u petak, 26. maja 2017, počelo u češkim Račicama. Dva naša čamca, Miloš Vasić i Nenad Beđik u dvojcu bez kormilara i Marko Marjanović u skifu “upisali” su drugo, odnosno prvo mesto u svojim grupama kvalifikacija koja su im donela direktan plasman u finale, odnosno polufinale šampionata Starog kontinenta. Marko Marjanović je s novim evropskim rekordom – 6:39.22, koji je za više od dve sekunde bolji od prethodnog (6:41.65 – Hrvat Damir Martin na EP u Poznanju 2015), ubedljivo trijumfovao u prvoj grupi kvalifikacija i tako se jedini iz ove grupe direktno plasirao u subotnje polufinale (11,44 č). Naš reprezentativac je od početka pokazao ko će biti gazda u ovoj trci. Posle prvih 500 metara imao je više od sekunde prednosti u odnosu na drugoplasirani čamac Turske, a kroz prvu “hiljadarku” to preimućstvo je gotovo duplirao.

Ubitačan Marjanovićev tempo Turčin Rafail nije mogao da prati, ali se u narednih 500 metara u borbu za prvo mesto ozbiljno uključio Holanđanin Brenink koji je sa svega 66 stotinki zaostatka za našim skifistom ušao u poslednju četvrtinu trke. Ipak, Marjanović je ubrzo odbio ozbiljan napad, sačuvao čelnu poziciju, a rutinski i u velikom stilu završio svoju prvu trku u Češkoj u kojoj je odmah prebrinuo sve brige oko polufinala. Drugi kroz cilj prošao je čamac Turske (6:44.13), Mađarska je bila treća (6:44.63), Holandija četvrta (6:45.45), Španija peta (6:51.19), a Gruzija šesta (7:11.21) i one će veslati repesaž u petak popodne. Direktno u polufinale plasirali su se i pobednici preostale tri kvalifikacione grupe i to Francuska (6:50.20), Češka (6:55.27) i Hrvatska (6:55.72).

Miloš Vasić i Nenad Beđik su do okršaja za odličje u Češkoj (nedelja, 11,31 č) stigli pravo iz kvalifikacija pošto su u prvoj grupi zauzeli drugo mesto s rezultatom 6:44.30. Iz ove grupe do najboljih šest čamaca stigla je i posada prvoplasirane Francuske (6:37.86), dok će Češka (6:50.54), Španija (6:55.37) i Nemačka (7:21.17) veslati u subotnjem repesažu. Iz druge grupe kvalifikacija direktno u finale plasirale su se posade. Vasić i Beđik su posle prvih 500 metara bili treći, tik iza čamaca Španije i Francuske koji su najbolje povukli. Drugu četvrtinu trke srpski dvojac je iskoristio za proboj na drugo mesto pošto je u toj deonici napao i savladao Francuze, braću Onfrej. Na red su potom došli Španci Sigurbjonson i Megi koji nisu uspeli da spreče nalet našeg čamca koji je tako u zadnji 500 metara ušao kao prvi. Ipak, najbolji finiš trke imala je Francuska koja je na kraju pobedila, dok je srpska posada kroz cilj prošla kao druga. Iz druge grupe kvalifikacija direktno u finale plasirale su se posade Italije (6:30.15) i Holandije (6:31.57).

Tačku na sjajan dan srpskog veslanja stavio je četverac bez kormilara u popodnevnom delu programa. Naša mlada posada, koju čine trojica seniora B, odličnom trkom trijumfovala je u repesažu ove discipline s vremenom 6:16.97 i tako se plasirala u subotnje polufinale (11,08 č). Pored srpskog čamca plasman među 12 najboljih evropskih četveraca iz repesaža obezbedile su i Litvanija (6:19.37) i Švajcarska (6:21.57), dok će četvrtoplasirana Grčka (6:24.47) i petoplasirana Hrvatska (6:32.73) u subotu veslati u C finalu. Naš čamac je silovito krenuo i posle prvih 500 metara je bio prvi, sa gotovo dve i po sekunde prednosti u odnosu na drugoplasiranu Litvaniju. Sa tim preimućstvom je ušao i u drugu polovinu trke. Srpski četverac je sigurnim veslanjem držao distancu u odnosu na rivale uspevši da kroz cilj prođe kao provoplasirani. Inače, direktno u polufinale iz kvalifikacija, veslanih pre podne, plasirala su se posade Italije, Rusije, Češke, Holandije, Španije, Nemačke, Velike Britanije, Francuske i Rumunije. Prethodno srpski četverac bez kormilara je s vremenom 6:57.52 zauzeo peto mesto u drugoj grupi kvalifikacija. Beđik, Lucić, Đerić i Lazić su do prvih 1.000 metara bili u kombinaciji za mesto koje je vodilo u polufinale ali su tada, iz taktičkih razloga, spustili gas u nameri da sačuvaju snagu za repesaž.